Årsmöte 2019: Valberedningens förslag

Av Valberedningen, Publicerat för 3 veckor sedan.

Säsongen 2018 blev händelserik för Hammarby IF FF. Efter en flerårig process, präglad av hårt arbete från många inblandade, kunde föreningens representationslag för damer äntligen återvända till sin hemmaborg – den nyinvigda Hammarby IP på Södermalm. Dessutom färdigställdes klubbhuset på Årsta IP, där förhoppningen är att såväl herrarnas seniorspelare som den övriga organisationen ska få förutsättningar för fortsatt utveckling framöver.

Rent sportsligt bjöd året på ömsom motgång, ömsom framgång. På ungdomsnivå kunde vi glädja oss åt en imponerande bredd med omkring 3000 grönvita tjejer och killar i verksamheten. Och i fråga om spets fortsatte arbetet med den nystartade flickakademin, som på sikt ska försörja A-laget med talang underifrån, medan pojkakademin tog hem seriesegrar på U16-, U19- och U21-nivå.

Vi konstaterar också att våra respektive seniorverksamheter inledde 2018 på ett likartat sätt. Under vintern byttes två huvudtränare ut, och för herrarnas del kan vi se tillbaka på den bästa resultatmässiga placeringen sedan 2006: en fjärdeplats i allsvenskan. Damlaget lyckades dock inte upprepa sin succéartade sjundeplacering från 2017, utan degraderades till Elitettan efter en tuff höst. Detta trots att supportrarna kraftsamlade, bland annat genom att samla in drygt 400 000 kronor till stöd för verksamheten.

Under året har valberedningen följt hur föreningsstyrelsen hanterat ovanstående frågor och mycket annat inom ramen för sitt uppdrag. Det är vår uppfattning att styrelsen leder Hammarby IF FF på ett ansvarsfullt sätt som lever upp till de krav medlemmarna har rätt att ställa. Vi har talat med samtliga ledamöter i den avgående styrelsen, varav samtliga utom Maria Östberg Svanelind aviserat att de står till årsmötets förfogande för ytterligare en mandatperiod. Vi vill rikta ett stort tack till henne för de insatser hon gjort för Hammarby under sin tid som förtroendevald.

Valberedningens förslag till ny styrelse:

Ordförande:

Richard von Yxkull (omval) föreslås som ordförande i föreningen med ett års mandatperiod, det vill säga till årsmötet 2020.

Ledamöter:

Fia Michelsson (omval), Peter Granström (omval) och Omar Berger (nyval) föreslås till val som ordinarie ledamöter med två års mandatperiod, dvs till årsmötet 2021.

Suppleanter:

Mia Lindberg (nyval) och Py Börjeson (nyval) föreslås som suppleanter med ett års mandatperiod, dvs till årsmötet 2020.

Valberedningens förslag till ordinarie revisorer:

Josefine Fors (omval)

Peter Ek (omval)

Valberedningens förslag till revisorssuppleanter:

Mattias Kjellman (omval)

Daniel Forsgren (omval)

/ Valberedningen

Tommy Seidefors, Wille Ahnberg, David B Larsson

SkålförBajensidobanner
Boxbanner_600x600_1
Ladda-ner-appen-Kvadrat-1200x1200 (0-00-06-11)
sidobannercraft