ANNONS

Viktig information till dig som har säsongskort för säsongen 2020

Av Hammarby Fotboll, Publicerat för 6 månader sedan.

I dag kom beskedet att Allsvenskan 2020 kan starta den 14 juni. Med anledning av riskerna för smittspridning av covid 19 kommer de inledande omgångarna att behöva spelas utan publik på läktarna efter direktiv från Folkhälsomyndigheten.

 

Det innebär att du som har säsongskort inte kommer att kunna nyttja det så länge myndighetens riktlinjer gäller. Vi kan inte i nuläget säga hur länge det dröjer innan matcherna åter kan spelas med publik. Att värna om folkhälsan är ett överordnat mål.

 

Allsvensk fotboll inför tomma läktare är inte detsamma. Vi kommer alla – spelare, ledare, funktionärer och inte minst alla åskådare som hade velat vara på plats – att sakna inramningen och upplevelsen det innebär att se och följa Bajen på plats. Att spela utan publik innebär också en ekonomisk utmaning av stora mått. Uteblivna intäkter sätter hård press på vår ekonomi. I dessa svåra tider behöver vi allt stöd vi kan få från våra trogna säsongskortsinnehavare.   

 

Det är naturligt att du undrar vad som gäller när du inte har möjlighet att besöka matcherna. Vi har samlat några frågor och svar för att försöka tydliggöra vad som gäller. Om du har ytterligare frågor är det välkommen att höra av dig via mejl till biljetter@hammarbyfotboll.se.

 

Jag vill stötta Hammarby Fotboll i denna svåra situation och vill inte ha någon ersättning. Hur gör jag?

Du behöver inte göra någonting. Du kan bara välja att stå kvar vid ditt säsongskort. Besök vår kampanjsida www.visessnartigen.se för att läsa mer. Som klubb är vi oerhört tacksamma för alla som väljer detta alternativ. 

 

Kan jag få ersättning för matcher som spelas utan publik?

Ja, du kan få ersättning för de evenemang som du på grund av myndigheternas riktlinjer inte kan besöka.

 

Jag har tyvärr inte ekonomiska möjligheter att avstå från ersättning. Vilken ersättning kan jag få?

Säsongskortet består av en serie av totalt 15 evenemang (Allsvenskan) och 13 evenemang (Elitettan). Ersättning utgår proportionellt mot det antal matcher du inte kan se på grund av myndigheternas riktlinjer. Om det blir fem matcher utan publik kan du få ersättning motsvarande fem femtondelar av ditt säsongskort.

 

Behöver jag ansöka om att få ersättning?

Ja, du behöver skicka in ett ersättningsanspråk till klubben. Ersättningen kommer efter att vi har behandlat din ansökan.

 

När kan jag ansöka om ersättning?

Eftersom vi först efter att hela Allsvenskan och Elitettan 2020 är spelad vet hur många matcher som spelades utan publik, kan du lämna in ditt ersättningsanspråk för de matcher du har gått miste om efter att omgång 30 av Allsvenskan är spelad. Information om hur denna process går till kommer att finnas på hammarbyfotboll.se när säsongen är färdigspelad.

 

Vem ska jag kontakta om jag har ytterligare frågor?

Du kan mejla oss på biljetter@hammarbyfotboll.se om du har fler frågor gällande ditt säsongskort.

 

Jag vill registrera att #jagstårkvar, men har inte mitt fysiska plastkort till hands. Hur hittar jag mina kunduppgifter?

Öppna upp ditt eller dina säsongskort längst ner på AXS-sidan “Mitt konto” under fliken “Ordrar” (sedan “se order”). Där hittar du kortnummer/streckkoden på PDF-biljetten och ditt kundnummer på kvittot (sidan längst ner). Både kundnummer och kortnummer behöver du till registreringen på kampanjsidan visessnartigen.se. Se exempelbilden nedan.

 

För säsongskort för Allsvenskan 2020 gäller den här länken.

 

Har du säsongskort för Elitettan 2020 gäller den här länken.

 

 

ANNONSER

Comments

comments