toggle menu

FAQ ÅTERBETALNING PGA EJ GILTIGT VACCINATIONSBEVIS

ÅTERBETALNING AV LÖSBILJETTER 

 

Jag har köpt en biljett till matchen men har inte ett vaccinationspass, hur begär jag återbetalning? 

Du går in på DENNA LÄNK (https://support.axs.com/hc/sv/requests/new?mobile_site=false) och anger dina uppgifter. De uppgifter som krävs är: 

E-postadress - Epostadressen som användes vid köpet 
Namn - Namn på den som bokade biljetterna 
Telefon - Telefonnummer vi kan nå dig på 
Land - Sverige 
Evenemangs datum – 4 december 2021 
Evenemang/Artist Hammarby Fotboll – Kalmar 
Arena - Tele2 Arena 
Ordernummer – Ordernummer finner du på bekräftelsen/biljetten 
Ämne - Hammarby Återköp 
Meddelande – Om du vill göra ett delåterköp, ange här platsen/streckkod på biljetten som du vill återköpa 

 

Jag har köpt flera biljetter, men vill återköpa en av dem – hur gör jag? 

Ange platsen/streckkoden på biljetten du vill återköpa under “Meddelande” i formuläret. Vi kan komma att kontakta dig gällande återköpet så det är viktigt att du anger korrekt telefonnummer. 

 

Min biljett användes av en kompis då jag kunde inte gå på grund av nya vaccinationspass reglerna, kan jag få tillbaka pengarna? 

Nej, om din biljett har scannats in på arenan så kommer du automatisk att tas bort från återbetalningslistan och har då inte rätt till pengarna tillbaka. 

 

När kan jag ansöka om återbetalning för min lösbiljett? 

Ansökningsperioden för återbetalning stänger på fredag den 10/12 kl 23.59 och du kan fram till dess begära din återbetalning. Ansökningar som inkommer efter detta datum kommer inte att registreras i återbetalningsprocessen. 

 

 

ÅTERBETALNING AV SÄSONGSKORT 

 

Behöver jag göra någonting om jag inte vill ha tillbaka pengarna? 

Nej, om du deltagit på matchen eller om du vill låta pengarna stanna i klubben trots att du inte kunnat delta på grund av de nya reglerna gällande vaccinationspass behöver du inte göra något aktivt val. 

 

 

Hur kan jag ansöka om återbetalning? 
Efter Kalmarmatchen kommer du ha 5 arbetsdagar (fram till fredag 10/12 kl 23.59) på dig att logga in på AXS för att ansöka om återbetalning ifall du inte hade möjlighet att gå på matchen på grund av de nya vaccinationspass kraven. För att ansöka om återbetalning loggar du in HÄR (https://hammarbyherr.ebiljett.nu/Account/Refunds). Återbetalningssidan öppnar på söndag 5/12 kl 9.00.

 

 

Vad händer om jag inte gör något val alls innan den 10/12 kl 23.59? 
När ansökning om återbetalning stänger 10/12 kl 23.59 finns det ingen möjlighet att göra ett val på AXS hemsida. Alla säsongskortsinnehavare som inte gör något aktivt val tillskrivs ”Jag står kvar för den här matchen” och Hammarby kommer inte genomföra någon återbetalning. 

 

Hur länge dröjer det innan jag får pengarna tillbaka för matchen jag har ansökt om återbetalning för? 
Vår ambition är att återbetalning sker i av januari till samtliga säsongare som har begärt pengarna tillbaka. Processen kan ta upp till en månad men vi hoppas givetvis att det går fortare än så. 

 

Hur mycket pengar får jag när jag ansöker om återbetalning för matchen? 
HERRANA: Utöver serviceavgiften och medlemsavgiften (400kr för vuxen och 100kr för barn) så har du rätt att få tillbaka totalsumman på säsongskortet fördelat på 15 matcher. 
Räkneexempel på ett säsongskort som kostar 2700 kr. 2700–400=2300 2300/15= 153 kr per match. 

 

 

Jag har redan gjort mitt val, kan jag ändra det? 
Ja, så länge ansökan är öppen (5 dagar efter matchen har spelats) har du möjlighet att logga in på AXS hemsida och ändra ditt val. 

 

Mer information kommer att skickas ut per mejl den 3 december. Har du frågor redan nu, vänligen kontakta oss på biljetter@hammarbyfotboll.se 

SÄSONGSKORT 2021

Behöver jag boka biljetter trots att jag har säsongskort? 
Nej, sedan restriktionerna togs bort den 29 september behöver du inte boka nya biljetter för att gå på hemmamatcherna. Framåt kommer säsongskortet (fysiskt och digitalt) att fungera för inpassering till arenan.

 

Var loggar jag in för att se mina säsongskort/biljetter?
HERR: https://hammarbyherr.ebiljett.nu
DAM: https://hammarbydam.ebiljett.nu

 

Jag har tappat bort mitt säsongskort, hur göra jag för att komma in på arenan? 
Om du har tappat bort ditt säsongskort kan du ladda ner detta digitalt genom att logga in på nedan länkar. Du kan då välja att antingen skriva ut säsongskortet som PDF eller ladda ner som mobilbiljett. 
HERR: https://hammarbyherr.ebiljett.nu 
DAM: https://hammarbydam.ebiljett.nu 

 

Får barn upp till 6 år gå in gratis på en vuxenbiljett? 
Ja, barn upp till 6 år får gå in gratis på en vuxenbiljett och sitta i knät. Barnet får inte uppta en egen plats, då krävs en separat biljett. 

 

Hur bokar jag extrabiljetter utöver mitt säsongskort till matcherna? 
För medlemmar i Hammarby IF FF och säsongskortsinnehavare skickas en länk + kod ut dagen innan biljettsläppet där du har möjlighet att boka extrabiljetter till matchen.  

 

Kan jag se mitt säsongskort i Stockholm Live Appen (Tele2 Arena)? 
Nej, säsongskortet dyker inte upp i Stockholm Live Appen likt lösbiljetter. För att hitta ditt digitala säsongskort loggar du in på https://hammarbyherr.ebiljett.nu 

 

Hur skickar jag vidare min plats för en enstaka match från mitt säsongskort? 
Du kan skicka vidare biljetten till en enskild match genom att följa nedan steg: 

 

HERR 

  1. Logga in på https://hammarbyherr.ebiljett.nu 
  1. Gå in under ”Mitt Konto” 
  1. Klicka på ÖVERFÖR TILL VÄN vid säsongskortet. 
  1. Välj den matchen du önskar att skicka vidare biljetten för. 
  1. Fyll i uppgifterna till supportern som ska motta biljetten. 

     

DAM 

  1. Logga in på https://hammarbydam.ebiljett.nu  
  1. Gå in under ”Mitt Konto” 
  1. Klicka på ÖVERFÖR TILL VÄN vid säsongskortet. 
  1. Välj den matchen du önskar att skicka vidare biljetten för. 
  1. Fyll i uppgifterna till supportern som ska motta biljetten. 

LÖSBILJETTER 2021

När släpps biljetterna till de olika matcherna? 
Du hittar datumen för biljettläppen HÄR 

 

Var kan jag hitta priserna för de olika sektionerna? 
Du hittar biljettpriserna för lösbiljetter HÄR 

 

Får barn upp till 6 år gå in gratis på en vuxenbiljett? 
Ja, barn upp till 6 år får gå in gratis på en vuxenbiljett och sitta i knät. Barnet får inte uppta en egen plats, då krävs en separat biljett.  

 

Vad innebär reducerat pris och vad ingår där? 
Reducerat pris gäller för pensionärer, studenter och ungdomar upp till 18 år. Du finner priserna för reducerade biljetter HÄR

 

Kan jag skicka vidare en biljett jag inte kan nyttja? 
Ja, du kan skicka vidare biljetten till en enskild match genom att logga in på https://hammarbyherr.ebiljett.nu (HERR) eller https://hammarbydam.ebiljett.nu (DAM) och ladda ner biljetten som PDF. Denna kan sedan skickas vidare till en annan supporter. 
OBS! Ta inte en skärmdump på biljetten och skicka vidare då detta kan vara svårt att scanna vid inpassering. 

 

Om jag inte kan gå på matchen, kan jag återköpa min biljett då? 
Vi gör inte återbetalning av köpta biljetter till våra matcher. Om du önskar att sälja din biljett vidare rekommenderar vi att göra detta via Gröna Marknaden på Facebook. 

STOCKHOLM LIVE APPEN (Tele2 Arena)

Hur laddar jag ner Stockholm Live Appen? 
Du laddar ner Stockholm Live-appen i AppStore om du har en iPhone och i Google Play om du har en Android. Sök efter Stockholm Live. 

 

Hur skapar jag ett konto i appen? 
Efter att du laddat ner appen via AppStore (om du har en iPhone) eller i Google Play (om du har en Android) följer du de här stegen: 

  1. Klicka på LOGGA IN/SKAPA KONTOpå appens startsida och välj skapa konto 
  2. Fyll i de efterfrågade uppgifterna och använd samma e-postadress som du brukar göra vid biljettköp via AXS. 
  3. Klicka på skapa konto. Nu skickas ett verifikationsmail till din angivna e-postadress. Öppna mailet och klicka på verifiera så vi vet att du är du. Klart!
  4.  

Hur skickar jag vidare min biljett i Stockholm Live Appen? 
I appen finns en funktion som heter ”Överför biljett”. Via denna funktion kan du skicka vidare din biljett till en vän som har appen nedladdad. 

 

Kan jag se mitt säsongskort i Stockholm Live Appen? 
Nej, säsongskortet syns inte i Stockholm Live Appen. För att ladda ner ditt digitala säsongskort går du in på https://hammarbyherr.ebiljett.nu 

 

Var kan jag ställa frågor om Stockholm Live Appen? 
För frågor och hjälp gällande Stockholm Live Appen kan du kontakta Stockholm Live direkt via app@stockholmlive.com. 

STÅ KVAR ELLER ANSÖK OM ÅTERBETALNING

I och med att vi endast fått möjlighet att ta in begränsad publik under säsongen 2021 (fram till 29/9) så har de säsongskortsinnehavare som inte deltagit på de Allsvenska matcherna fått möjlighet att begära återbetalning. Efter varje match har ett mejl med information och länk skickats ut till berörda säsongskortsinnehavare där man fått valet att ta återbetalning för matchen som man inte har fått möjlighet att gå på, eller välja att stå kvar med sitt säsongskort för den matchen eller hela säsongen och därmed efterskänka summan till klubben.
Utbetalningen har skett i omgångar under säsongen där matcherna grupperas i omgångar av 4-5. Första utbetalningen för säsongen skedde den 31 maj 2021 och utbetalningen för sommarens matcher skedde i slutet på september.

Återbetalningen gäller inte de gratisbiljetter som säsongskortsinnehavare får till Svenska Cupen. 

Har du frågor, vänligen kontakta oss på biljetter@hammarbyfotboll.se