toggle menu

10 003 I PUBLIK PÅ TELE2 ARENA

Hur många supportrar får plats på Tele2 Arena utifrån rådande restriktioner?

Totalt ryms maximalt 10 003 åskådare på Tele2 Arena. Platserna kommer att vara placerade 2:or, 3or och 4:or med avstånd mellan varje plats.

 

Hur fördelas de 10 003 biljetterna och varför?

Biljetterna kommer att fördelas helt lika mellan alla våra privata säsongskortsinnehavare och våra sponsorer utifrån andelen sponsorer/privata säsongskort det finns. Av de 10 003 platser vi har att fördela kommer ca 10 % av platserna att att fördelas till sponsorer och 90 % att fördelas till privata säsongskortsinnehavare.

 

Hur fungerar bokningen med först till kvar-principen inför varje match och vem kan boka sin plats när?
Vi kommer att prioritera utvalda innehavare av säsongskort enligt nedan beskrivna princip. Det innebär att grupp 1 får tid på sig först att boka plats, om det därefter finns fler platser att boka går turen vidare till grupp 2 och så vidare.

Fas 1: Alla som inte har blivit lottade/bokat biljett till en match i Allsvenskan tidigare under året
Fas 2: Alla som inte bokade biljett till senaste matchen
Fas 3: Alla säsongskortsinnehavare

 

Hur får jag som säsongare tag på biljetter till matchen? 

Vi kommer inte längre att lotta ut biljetter utan från och med matchen mot Halmstads BK den 4 juli kommer det att vara först till kvarn på de platser som finns tillgängliga. I första hand går platserna till de som inte har blivit lottade till någon Allsvensks match i år ännu. Om inte alla platser bokas upp kommer det bli först till kvarn på alla säsongskortsinnehavare för de återstående platserna. På så sätt ger vi möjlighet till de som ännu inte har blivit lottade till någon Allsvensk match att först boka sina biljetter och därefter säkerställer vi att alla platser nyttjas i form av först till kvarn för alla med säsongskort.  

 

Hur bokar jag min/mina platser? 

Ett mejl kommer att skickas ut till alla säsongskortsinnehavare med instruktioner om hur platserna bokas till respektive match. Mejlet kommer innehålla en länk till AXS hemsidan och en bokningskod som behövs för att boka plats till den specifika matchen.  

 

Får jag välja plats? 

Ja, du har möjlighet att välja plats i samband med bokningen. På långsidorna och kortsidorna finns det platser tillgängliga 2 och 2, 3 och 3 samt 4 och 4 som du kan boka om du vill gå med en vän. Singelplatser finns även utspridda på arenan men mest i kurvorna. Har du ett säsongskort på ditt AXS-konto kan du boka en biljett per match. Har du fyra säsongskort på ditt konto kommer du att få en kod som gör att du kan boka fyra biljetter per match.  

 

Får jag stå under matchen även om jag har bokat en sittplats? 

Nej, på grund av FHMs rekommendationer behöver alla som ingår i en sittplatssektion vara sittande under evenemanget. Det är alltså inte tillåtet att boka en sittplats och sedan stå under hela matchen, i dessa fall hänvisas du till att boka en ståplats på Norra Nedre eller Södra Nedre.

 

Jag har en polare som fått plats på en annan sektion, kan jag flytta mig dit om det finns en ledig plats bredvid?

Du behöver sitta på platsen du är anvisad till på biljetten, och av förebyggande smittskyddsskäl är det också viktigt att i möjligaste mån hålla sig just sittande under matchen. På samma sätt är varje åskådares tillmötesgående när det gäller att hålla sig inom sin läktarsektion en förutsättning för att vi ska kunna släppa in publik på våra arrangemang.

 

När har jag möjlighet att nyttja min ordinarie säsongskortsplats igen? 

När vi inte längre har några restriktioner. Det innebär att när vi kan nyttja samtliga platser på arenan precis som vanligt så kommer alla att få nyttja sina bokade säsongskortsplatser.  

 

I normala fall får jag ta med mig barn upp till sex år som sitter i mitt knä, går det nu också? 

Nej. Enligt regelverket är det antal besökare som regleras och inte antal sittplatser som upptas. En biljett får nyttjas av en individ. 

 

Hur gör jag om jag vill sitta med min polare? 

På långsidorna och kortsidorna finns det platser tillgängliga 2 och 2, 3 och 3 samt 4 och 4 som du kan boka om du vill gå med en vän. Singelplatser finns även utspridda på arenan men mest i kurvorna. Vid frågor eller oklarheter, kontakta AXS Callcenter här 

 

Jag har redan gått på en Allsvensk match i år, har jag inte möjlighet att vara på plats? 

Först till kvarn gäller i första hand de som ännu inte har blivit lottad till någon match tidigare. Om inte platserna fylls upp kommer först till kvarn gälla för alla med säsongskort.  

 

Hur hittar jag information om Stockholm Live-appen som jag behöver för att komma in på matchen?  

Klicka HÄR för information samt få hjälp med hur du laddar ner och hittar dina biljetter i Stockholm Live-appen som från och med matchen den 27 juni behövs för att komma in på matcher på Tele2 Arena. 

450 I PUBLIK PÅ HAMMARBY IP

Hur många supportrar får plats på Hammarby IP utifrån rådande restriktioner?

Totalt ryms maximalt 450 personer sittandes på östra och västra läktaren. Platserna kommer att vara placerade 1 och 1 med avstånd mellan varje plats.

 

Hur fördelas de 450 biljetterna och varför?

Biljetterna kommer att fördelas helt lika mellan alla våra privata säsongskortsinnehavare och våra sponsorer utifrån andelen sponsorer/privata säsongskort det finns. Av de 450 platser vi har att fördela kommer 20 platser att fördelas till sponsorer och 430 att fördelas till privata säsongskortsinnehavare.

 

Hur får jag som säsongare tag på biljetter till matchen?

Vi kommer inte längre att lotta ut biljetter utan från och med matchen mot Vittsjö den 3 juli kommer det att vara först till kvarn på de platser som finns tillgängliga. I första hand går platserna till de som inte har blivit lottade till någon match i år ännu. Om inte alla platser bokas upp kommer det bli först till kvarn på alla säsongskortsinnehavare för de återstående platserna. På så sätt ger vi möjlighet till de som ännu inte har blivit lottade till någon match att först boka sina biljetter och därefter säkerställer vi att alla platser nyttjas i form av först till kvarn för alla med säsongskort.

 

Hur fungerar bokningen med först till kvar-principen inför varje match och vem kan boka sin plats när?
Vi kommer att prioritera utvalda innehavare av säsongskort enligt nedan beskrivna princip. Det innebär att grupp 1 får tid på sig först att boka plats, om det därefter finns fler platser att boka går turen vidare till grupp 2 och så vidare.

 

Inför match 1
1: Alla som inte har blivit lottade/bokat biljett till någon Allsvensk match tidigare under året
2: Alla säsongskortsinnehavare

 

Inför match 2
1: Alla som inte har blivit lottade/bokat biljett till någon Allsvensk match tidigare under året
2: Alla som inte bokade biljett till senaste matchen
3: Alla säsongskortsinnehavare

 

När alla har varit på en match gäller följande;

 

1: Alla som endast har blivit lottade/bokat biljett till en match i Allsvenskan tidigare under året
2: Alla som inte bokade biljett till senaste matchen
3: Alla säsongskortsinnehavare

 

Hur bokar jag min/mina platser?

Ett mejl kommer att skickas ut till alla säsongskortsinnehavare med instruktioner om hur platserna bokas till respektive match. Mejlet kommer innehålla en länk till AXS hemsidan och en bokningskod som behövs för att boka plats till den specifika matchen.

 

Får jag välja plats?

Ja, du har möjlighet att välja plats i samband med bokningen. Alla platser är placerade 1 och 1 men bokar du fler platser så hamnar dom ihop men med avstånd till varje plats. Har du ett säsongskort på ditt AXS-konto kan du boka en biljett per match. Har du fyra säsongskort på ditt konto kommer du att få en kod som gör att du kan boka fyra biljetter per match.

 

När har jag möjlighet att nyttja min ordinarie säsongskortsplats igen?

När vi inte längre har några restriktioner. Det innebär att när vi kan nyttja samtliga platser på arenan precis som vanligt så kommer alla att få nyttja sina bokade säsongskortsplatser.

 

I normala fall får jag ta med mig barn upp till sex år som sitter i mitt knä, går det nu också?

Nej. Enligt regelverket är det antal besökare som regleras och inte antal sittplatser som upptas. En biljett får nyttjas av en individ.

 

Hur gör jag om jag vill sitta med min polare?

Alla platser är utplacerade på läktaren en och en med avstånd. Har du ett säsongskort på ditt konto kommer du att få en kod som gäller för en biljett. Vill ni boka biljetter ihop får ni gå in samtidigt och boka biljetterna intill varandra men i två separata bokningar. Vid frågor eller oklarheter, kontakta AXS Callcenter på 0771 31 00 00.

 

Jag har redan gått på en match i år, har jag inte möjlighet att vara på plats?

Först till kvarn gäller i första hand de som ännu inte har varit på någon tidigare match. Om inte platserna fylls upp kommer först till kvarn gälla för alla med säsongskort.

INFORMATION FRÅN SEF

Svensk elitfotboll har fått förtroendet att under vissa former släppa in publik på våra arenor något vi är väldigt tacksamma för. Vi ska naturligtvis tillsammans förvalta förtroendet och framför allt vara rädda om varandra i dessa tider. För att minimera smittspridning är det viktigt att alla bidrager till efterlevnad av de direktiv vi har att förhålla oss till – tänk därför på följande:

  • Gå inte på matchen om du känner dig det minsta förkyld/sjuk – (se symtom i bilaga A)
  • I det fall du insjuknar under pågående match måste du omgående lämna. För att underlätta eventuell smittspårning så måste personalen meddelas om vilken sektion och stol du satt på
  • Kom i god tid till arenan. Följ arrangörens anvisningar gällande insläpp.
  • Håll ett tydligt avstånd till varandra i kön – social distansering till närmsta person
  • Värna personalens arbetsmiljö – håll social distansering
  • Planera eventuella toalett- och kioskbesök på ett sådant sätt att social distansering hålls
  • Följ och respektera de avspärrningar som finns i arenan
  • Noggrann handhygien. Tvätta händerna ofta och noggrant med tvål och vatten
  • Hosta eller nys i armvecket
  • Undvik handskakningar och omfamningar
  • Hemgång efter matchslut sker enligt arrangörens anvisningar för att undvika folksamlingar/trängsel
  • Följ alltid arrangörens anvisningar gällande evenemanget

STÅ KVAR ELLER ANSÖK OM ÅTERBETALNING

Hur gör jag om jag inte vill ha några pengarna tillbaka, oavsett hur säsongen blir?
Inne på AXS hemsida kommer det finnas möjlighet att fylla i ”Jag står kvar hela säsongen”, vilket innebär att du inte kommer att få frågan kommande matcher gällande återbetalning utan du väljer att låta pengarna stanna kvar i klubben oavsett hur många matcher det blir utan publik. Ett melj skickas ut efter varje match där du har möjlighet att göra ditt val 5 dagar efter varje match som du inte har deltagit på. Om du väljer att stå kvar hela säsongen kommer dessa melj inte skickas ut för resterande säsong.
Logga in på ditt konto för Allsvenskan
Logga in på ditt konto för OBOS Damallsvenskan

 

Hur kan jag ansöka om återbetalning?
Efter varje match kommer du ha 5 dagar på dig att logga in på ditt AXS-konto för att ansöka om återbetalning för den specifika matchen om du inte fick möjlighet att se den på plats. Påminnelsemejl kommer att skickas till alla som inte har registrerat att det står kvar hela säsongen. 

 

Vad händer om jag inte gör något val alls efter en specifik match?
När ansökning om återbetalning stänger 5 dagar efter varje match finns det ingen möjlighet att göra ett val på ditt AXS-konto. Alla säsongskortsinnehavare som inte gör något aktivt val tillskrivs ”Jag står kvar för den här matchen” och Hammarby kommer inte genomföra någon återbetalning.

 

Vilka val kan jag välja mellan på mitt AXS-konto?
Jag #stårkvar hela säsongen 
= Pengarna stannar i klubben oavsett hur det blir med publik under säsongen och Hammarby slutar kontakta dig om återbetalningsinfo
Jag #stårkvar för den här matchen = Önskar inga pengar för den här matchen men har ännu inte bestämt sig gällande kommande matcher om de fortsätter spelas utan publik
Jag önskar pengarna tillbaka = Pengarna för den specifika matchen kommer att skickas tillbaka till dig. Återbetalningen görs efter 4:e hemmamatchen. 
Om inget val görs tillskrivs Jag #stårkvar för den här matchen. 

 

Hur länge dröjer det innan jag får pengarna tillbaka för en match jag har ansökt om återbetalning för?
Utbetalningen sker i omgångar under säsongen där matcherna grupperas i omgångar av 4. Utbetalningen för de 4 första herrmatcherna skedde den 31 maj 2021 och utbetalningen för sommarens matcher sker i en samlad omgång i mitten på september.
Utbetalningen för de första 4 dammatcherna skedde den 24 juni och utbetalningen för sommarens matcher sker i en samlad omgång i slutet på september.

 

Hur mycket pengar får jag när jag ansöker om återbetalning för en specifik match?
HERRANA: Utöver serviceavgiften och medlemsavgiften (400kr för vuxen och 100kr för barn) så har du rätt att få tillbaka totalsumman på säsongskortet fördelat på 15 matcher.
Räkneexempel på ett säsongskort som kostar 2700 kr. 2700–400=2300 2300/15= 153 kr per match.

DAMERNA: Utöver serviceavgiften så har du rätt att få tillbaka totalsumman på säsongskortet fördelat på 11 matcher.
Räkneexempel på ett säsongskort som kostar 1100 kr. 1100/11=100 kr per match.

 

Varför måste jag gå in och ansöka om återbetalning efter varje match?
Efter förra året fick vi feedback om att det dröjde lång tid innan man fick möjlighet att ansöka om återbetalning. Av den anledningen erbjuder vi nu möjligheten att begära återbetalning efter varje match. Samtidigt som vi försöker tillgodose supportrarnas önskemål blir det även lättare för oss som klubb att få en uppfattning om hur många som väljer att stå kvar och inte ansöka om återbetalning match för match. Den faktiska återbetalningen för herrarna skedde den 31 maj och det har att göra med hanteringen för AXS.

 

Förlorar jag mitt säsongskort om jag ansöker om återbetalning?
Du behåller fortsatt ditt säsongskortskort även om du väljer att ansöka om återbetalning.  

 

Jag har redan gjort mitt val, kan jag ändra det?
Ja, så länge ansökan är öppen (5 dagar efter matchen har spelats) har du möjlighet att logga in på AXS hemsida och ändra ditt val.


Har du frågor, vänligen kontakta oss på biljetter@hammarbyfotboll.se