Vad gäller för de 8 i publiken?

Vilka restriktioner gäller från premiärmatcherna och framåt?
Läget i publikfrågan är oförändrat sedan en tid tillbaka vilket innebär att det råder en begränsning om max åtta besökare på evenemang i nuläget. Restriktionerna gäller både på för Hammarby IP och Tele2 Arena.

 

Hur förhåller sig Hammarby Fotboll till restriktionerna?
Klubben har beslutat att ta in så många åskådare som restriktionerna tillåter vilket alltså i nuläget innebär att åtta personer kommer att släppas in när matcherna drar igång på Hammarby IP respektive Tele2 Arena. Första matchen för damernas del är mot BK Häcken söndag 18 april och för herrarna är det hemmamatchen mot Mjällby AIF lördag 17 april.

 

Hur väljs ut de åtta supportrarna ut som får se matchen?
Hammarby kommer att genomföra en slumpmässig utlottning inför varje match bland alla som har köpt säsongskort där fyra säsongskortsinnehavare lottas ut. De som vinner utlottningen kommer att bli kontaktade per mejl och har möjlighet att ta med sig en person som också har säsongskort. Totalt blir det åtta personer på läktaren.

 

Är jag med i utlottningen om jag köper säsongskort idag?
Ja det är du. Inför varje match tar vi ut en ny lista så att alla som har köpt säsongskort är med när lottningen görs inför varje match.

 

I normala fall får jag ta med mig barn under sex år som sitter i mitt knä, går det nu också?
Du som vinner plats på läktaren i utlottningen har möjlighet att ta med en annan säsongskortsinnehavare. Däremot får du tyvärr inte ta med ett barn under sex år utöver det, oavsett ålder räknas man in som en deltagare på evenemanget. 

 

Kan jag överlåta mina platser?
Ja. Hammarby Fotbolls säsongskort är opersonliga och om du fått inbjudan till en match men har förhinder eller av andra anledningar inte kan gå har du möjlighet att låta någon annan ta din plats. Meddela oss via biljetter@hammarbyfotboll.se så vi vet vem som kommer att nyttja de två platserna du har blivit tilldelad. Du kan endast överlåta dina platser till någon som har säsongskort. 

 

Kan jag ansöka om pengar tillbaka om jag har vunnit platser på läktaren?
Om du vinner lottningen har du inte möjlighet att kräva pengarna tillbaka för den specifika matchen. Däremot kommer du självklart att kunna få pengarna tillbaka för alla tillfällen som du inte erbjuds möjlighet att gå på.

 

 

Kommer hanteringen se likadan ut när publikresektionerna ändras?
Hammarby Fotboll följer myndigheter och regerings riktlinjer med noggrannhet och respekt för rådande pandemi. Nuvarande system är anpassat för förutsättningar, begränsningar och regelverk som råder just nu. Kommer det nya besked ska dessa givetvis följas och då kommer även nya besked från Hammarby Fotboll.

 

 

Vart på läktaren får man sitta?
Utplacering kommer att ske på västra långsidans nedre etage på Tele2 Arena och på västra långsidan på Hammarby IP.  

 

När får jag information om jag får gå på matchen?
(Uppdaterad 12/4 kl. 14:06) Inbjudan inför premiärmatcherna är utskickade 12/4 via mejl. Frågan uppdateras löpande inför varje match.

INBJUDNING TILL RESTAURANGEN TELE2 ARENA

Vad är det för restaurang som håller öppet på Tele2 Arena?
Tele2 Arena och Levy’s Restaurants restaurangverksamhet kommer att hålla öppet i anslutning till Hammarbys hemmamatcher. Det innebär att Levy’s Restaurant tillsammans med Hammarby Fotboll kommer att bjuda in samarbetspartners samt slumpvis utvalda supportrar med urval ur de som innehar säsongskort 2021 till matcherna att boka bord i restaurangen. Totalt rör det sig om cirka 150 platser i restaurangerna på Tele2 Arena. Säsongkortet ger dig alltså inte en plats i restaurangen utan chansen att bli utvald till dem som ges möjlighet att göra en bordsbokning.

 

Vilka kommer få möjlighet att få inbjudning till restaurangen?
Samarbetspartners och säsongskortsinnehavare för 2021 kommer att bjudas in till restaurangen. Man kan inte boka bord själv till restaurangen utan endast inbjudan gäller.

 

Hur fördelas inbjudningarna och varför?
Inbjudningarna kommer att fördelas mellan alla våra privata säsongskortsinnehavare och våra samarbetspartners. Ungefär en fjärdedel av platserna i restaurangerna går till samarbetspartners och tre fjärdedelar till säsongskortsinnehavare.

 

Jag har fått en inbjudan till restaurangen, kan jag bjuda med mig vänner?
I inbjudan ingår att du får bjuda med en till tre vänner (antalet syns tydligt i inbjudan) som innehar ett säsongskort 2021. Vid bekräftelse av inbjudan behöver du ange de unika streckkoderna som du hittar på baksidan av säsongskortet för att kunna genomföra bokningen till restaurangen.

 

I normala fall får jag ta med mig barn under sex år som sitter i mitt knä, går det nu också?
Ja, om ditt barn inkluderas i ditt totala antal om som ingår i inbjudan och alltså har ett säsongskort. Barn i alla åldrar räknas som en deltagare i sällskapet, inklusive barn under 6 år.

 

Jag fick en inbjudan om middagsbokning på Tele2 Arena men kan inte gå. Förlorar jag min chans till framtida inbjudningar till match om jag tackar nej?
Ja, tyvärr kommer din chans till slumpmässig inbjudan att försvinna fram tills alla säsongskortsinnehavare har fått en inbjudan. Om du bjuds in kommer du alltså inte att ingå i det slumpmässiga urvalet till de framtida inbjudningar. Detta för att så många som möjligt av våra säsongskortsinnehavare ska få samma möjlighet att vara på plats. Kan du själv inte nyttja inbjudan, se frågan här under.

 

Kan jag överlåta min restauranginbjudan?
Ja. Om du fått inbjudan men har förhinder eller av andra anledningar inte kan närvara har du möjlighet att låta någon annan ta din plats i sällskapet. Meddela oss via biljetter@hammarbyfotboll.se så att vi vet vem som ska stå som ansvarig på inbjudan. Personer som övertar din/dina platser behöver ha säsongskort.

 

Kan jag ansöka om pengar tillbaka om jag har fått en slumpmässig inbjudan till restaurangen?
Om du får en inbjudan i restaurangen på Tele2 Arena har du inte möjlighet att kräva pengarna tillbaka för det specifika tillfället. Däremot kommer du självklart att kunna få pengarna tillbaka för alla tillfällen som du inte erbjuds möjlighet att gå på.

 

När skickar ni ut inbjudningarna?
(Uppdaterad 12/4 kl. 14:06) Inbjudan inför premiärmatcherna är utskickade 12/4 via mejl. Frågan uppdateras löpande inför varje match.

 

Hur får jag reda på om jag fått en inbjudan?
En inbjudan kommer att skickas till dig per mejl den 12 april. Därefter behöver du följa instruktionerna i mejlet för att bekräfta din bokning och lägga till ytterligare deltagare i ditt sällskap.

 

 

Vänligen notera att vi följer folkhälsomyndighetens rekommendationer som finns framtaget för restauranger. Var vänlig och respektera dessa föreskrifter och de anvisningar som kommer finnas på plats. Allt för att vi ska kunna ge er en så trevlig och säker kväll som möjligt.  Mer information om detta kommer efter att reservation är gjord.

STÅ KVAR ELLER ANSÖK OM ÅTERBETALNING

Hur gör jag om jag inte vill ha några pengarna tillbaka, oavsett hur säsongen blir?
Inne på AXS hemsida finns det, från 19 april, möjlighet att fylla i ”Jag står kvar hela säsongen” vilket innebär att du inte kommer att få frågan kommande matcher gällande återbetalning utan du väljer att låta pengarna stanna kvar i klubben oavsett hur många matcher det blir utan publik. Specifik länk skickas ut på måndag!

 

Hur kan jag ansöka om återbetalning?
Efter varje match kommer du ha 5 dagar på dig att logga in på ditt AXS-konto för att ansöka om återbetalning för den specifika matchen om du inte fick möjlighet att se den på plats. Specifika länkar publiceras här samt kommuniceras till alla säsongskortsinnehavare på måndag förmiddag, den 19 april. 

 

Vad händer om jag inte gör något val alls efter en specifik match?
När ansökning om återbetalning stänger 5 dagar efter varje match finns det ingen möjlighet att göra ett val på ditt AXS-konto. Alla säsongskortsinnehavare som inte gör något aktivt val tillskrivs ”Jag står kvar för den här matchen” och Hammarby kommer inte genomföra någon återbetalning.

 

Vilka val kan jag välja mellan på mitt AXS-konto?
Jag #stårkvar hela säsongen 
= Pengarna stannar i klubben oavsett hur det blir med publik under säsongen och Hammarby slutar kontakta dig om återbetalningsinfo
Jag #stårkvar för den här matchen = Önskar inga pengar för den här matchen men har ännu inte bestämt sig gällande kommande matcher om de fortsätter spelas utan publik
Jag önskar pengarna tillbaka = Pengarna för den specifika matchen kommer att skickas tillbaka till dig. Återbetalningen görs efter 4:e hemmamatchen. 
Om inget val görs tillskrivs Jag #stårkvar för den här matchen. 

 

Hur länge dröjer det innan jag får pengarna tillbaka för en match jag har ansökt om återbetalning för?
Återbetalningarna kommer att samlas ihop i matcher om 4 vilket innebär att vi tillsammans med AXS startar processen efter matchen den 16 maj för herrarna och efter matchen den 30 maj för damerna. Processen kan ta upp till en månad men vi hoppas givetvis att det går fortare än så innan pengarna betalas ut till alla som ansökt om det.

 

Hur mycket pengar får jag när jag ansöker om återbetalning för en specifik match?
HERRANA: Utöver serviceavgiften och medlemsavgiften (400kr för vuxen och 100kr för barn) så har du rätt att få tillbaka totalsumman på säsongskortet fördelat på 15 matcher.
Räkneexempel på ett säsongskort som kostar 2700 kr. 2700–400=2300 2300/15= 153 kr per match.

DAMERNA: Utöver serviceavgiften så har du rätt att få tillbaka totalsumman på säsongskortet fördelat på 11 matcher.
Räkneexempel på ett säsongskort som kostar 1100 kr. 1100/11=100 kr per match.

 

Varför måste jag gå in och ansöka om återbetalning efter varje match?
Efter förra året fick vi feedback om att det dröjde lång tid innan man fick möjlighet att ansöka om återbetalning. Av den anledningen erbjuder vi nu möjligheten att begära återbetalning efter varje match. Samtidigt som vi försöker tillgodose supportrarnas önskemål blir det även lättare för oss som klubb att få en uppfattning om hur många som väljer att stå kvar och inte ansöka om återbetalning match för match. Den faktiska återbetalningen kommer att dröja fram tills i sommar och det har att göra med hanteringen för AXS.

 

Jag har redan gjort mitt val, kan jag ändra det?
Ja, så länge ansökan är öppen (5 dagar efter matchen har spelats) har du möjlighet att logga in på AXS hemsida och ändra ditt val.

 

Mer information kommer att skickas ut per mejl den 19 april. Innan informationen skickas på måndag finns det inte möjlighet att göra något val. 
Har du frågor redan nu, vänligen kontakta oss på biljetter@hammarbyfotboll.se